Kółko informatyczno-fotograficzne
W ramach projektu „Kompetencje Kluczowe w Zespole Szkolno- Przedszkolnym w Granowie” sześcioro uczniów realizuje program zajęć z informatyki. Treści w nim zawarte pozwalają na pogłębienie i rozszerzenie wiadomości, których nie można zrealizować na lekcjach. Główny nacisk położony został na tematykę związaną z różnymi sposobami utrwalania obrazu – praca z edytorami graficznymi (Photoshop, Gimp), oraz programy do nieliniowej obróbki video, sporo czasu poświęciliśmy na zapoznanie się z możliwościami aparatów cyfrowych.
Pomimo, że praca z komputerem wiąże się z statyczną pozycją siedzącą, to uczniowie mieli sporo ruchu, braliśmy bowiem udział z innymi grupami projektowymi w wielu międzyprzedmiotowych wyjazdach-wycieczkach. Celem tych wyjazdów było foto-dokumentowanie zajęć oraz zbieranie materiału video i fotograficznego, który posłużył nam jako materiał wyjściowy do zajęć odbywających się w pracowni komputerowej. Dzięki temu byliśmy w Arboretum w Kórniku, w Poznańskiej Palmiarni, na Politechnice Poznańskiej, na festynie archeologicznym w Biskupinie oraz wrocławskim Afrykarium i Humanitarium.
Poniżej można zobaczyć galerie osób biorących udział w zajęciach informatyczno-fotograficznych. Galerie są w całości przygotowywane przez uczniów, począwszy od zebrania materiału fotograficznego, poprzez obróbkę z wykorzystaniem programów graficznych, na nadaniu odpowiedniego kształtu galerii skończywszy..
TUTAJ możecie zobaczyć, kto przygotowuje foto-sprawozdania z naszych zajęć.
Z WIZYTĄ W POZNAŃSKIEJ PALMIARNI
12.04.2014. wspólnie z grupami przyrodników, wybraliśmy się do Poznańskiej Palmiarni. Naszym celem było „zapoznanie się” ze sprzętem i jego możliwościami. W planach mieliśmy również omówienie i sprawdzenie zależności wartości przesłony i czasu otwarcie migawki, niestety ograniczenie czsowe nie pozwoliło nam na realizację tego punktu. Zdjęcia z tego wyjazdu można zobaczyć w artykułach poszczególnych uczestników zajęć.
ARBORETUM W KÓRNIKU
23.04.2014r. wybraliśmy się wspólnie z przyrodnikami do Arboretum w Kórniku. Pomimo, że Bartek i Antek narzekali na znikomą ilość ptaków w parku, to myślę, że każdy mógł zlokalizować wiele obiektów do fotografowania, co można będzie zobaczyć już wkrótce w galeriach poszczególnych uczniów.
GRANOWO I OKOLICE
Tym razem, na prośbę Urzędu Gminy uwiecznialiśmy piękno naszej małej ojczyzny. Zebrany w ten sposób materiał ma być wykorzystany przy opracowywaniu pocztówek z Granowa.
Feryjne spotkania w ramach projektu ULI
Natalia Kocik
Uczniowie uczestniczący w projekcie „Uczniowskie Laboratoria Informatyczne” ferie spędzili bardzo pracowicie. W pierwszym tygodniu ferii spotykaliśmy się w szkole – poznaliśmy aplikacje do rozszerzonej rzeczywistości, zbudowaliśmy kostki Merge Cube, znaleźliśmy czas na zabawę z grami ScottieGo! oraz LegoWeDo. Rozpoczęliśmy również wykonywanie zdjęć do naszej wirtualnej wycieczki. Przy okazji fotografowania klas, zaznajomiliśmy się z możliwościami edytorów graficznych, oraz mieliśmy okazję popracować z programem Pano2VR, w którym będziemy wykonywali nasz wirtualny spacer.
Budujemy roboty – zajęcia w ramach projektu Uczniowskie Laboratoria Informatyczne
Natalia Kocik
W naszej szkole pojawiły się roboty. Wykorzystując zestawy edukacyjne Lego WeDo, uczniowie uczestniczący w zajęciach w ramach projektu Uczniowskie Laboratoria Informatyczne, zbudowali swoje pierwsze roboty.
Scottie wylądował - zajęcia w ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020
Natalia Kocik
Jest rok 2030. Kosmiczny pojazd Scottiego awaryjnie wylądował na naszej planecie, a konkretnie ... w naszej szkole. Na zajęciach ULI uczniowie pomagali Scottiemu zdobyć części zamienne do statku, programując jego ruchy. Rozpoczęliśmy działania, mające na celu poznanie podstaw programowania, które mają zrobić z naszych uczniów ekspertów w projektowaniu algorytmów.
Nasza szkoła w projekcie Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020
Natalia Kocik
Uczniowskie Laboratoria Informatyczne
Projekt „Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2020” skierowany jest do ponad jedenastu tysięcy uczniów i pięciu tysięcy nauczycieli z sześciuset szkół z całej Wielkopolski. Projekt oferuje szkołom udział w sześciu podprojektach, w których zajęcia realizowane będą metodą projektu, z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi dydaktycznych oraz technologii informacyjno - komunikacyjnych TIK.