Karty gry na lekcjach języka polskiego

Magdalena Kalemba-Borowczak

Realizując podstawę programową, omawiamy lektury, które doskonale znamy również z ekranów kin i telewizorów. Jedną z nich jest "Hobbit, czyli tam i z powrotem" autorstwa J.R. R. Tolkiena. Uczniów fascynuje świat utworów powstałych pod wpływem skandynawskich  legend i staroangielskich mitów, przedstawiający niezwykłą podróż Bilbo Bagginsa i jego towarzyszy w celu odzyskania skarbów oraz dawnej siedziby krasnoludów.  Wydarzenia, których są uczestnikami, przenoszą czytelników w niezwykły świat magii, niesamowitych zbiegów okoliczności i walki dobra ze złem.

Omawiane treści lektury sprowokowały uczniów do stworzenia kart gry.

By wygenerować swą pracę skorzystali z aplikacji, która wymagała wpisania podstawowych informacji i zredagowania odpowiedniego tekstu charakteryzującego wybranego przez siebie bohatera, wklejenia jego fotografii (po uprzednim usunięciu tła), nadania mu symboli mocy i władzy oraz wygenerowania pliku.

Szóstoklasiści ochoczo pracowali, jednak nie były to działania łatwe, ponieważ oprócz umiejętności polonistycznych musieli wykazać się też kompetencjami informatycznymi.

Poniżej przedstawiamy efekty naszej pracy z lekturą.